Praca będzie oceniona zespołowo. Ocenie podlegać będzie efekt końcowy Waszej pracy, czyli filmy utworzone w programie Windows Movie Maker i quiz w programie PowerPoint. Jedna ocena określi jakość wykonania zadania. Kryteria oceny przedstawiają się następująco:
Wymagania i ich poziom | Minimalny 1 pkt | Rozwinięty 2 pkt | Zaawansowany 3 pkt | Wzorcowy 4 pkt | Punkty |
Wynik poszukiwań (ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów) | Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania | Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania | Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale nie wszystkie konieczne do zrealizowania zadania | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni | 1-4 |
Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania) | Duża pobieżność w opracowaniu tematu, źle dobrane informacje i materiały, liczne błędy merytoryczne | Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów do tworzenia filmu/quizu | Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów w filmie/quizie | Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, utworzenie filmu/quizu | 1-4 |
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma filmu i quizu) | Film/quiz nieatrakcyjny, nieuporządkowany i nieadekwatny do tematu, trudny w odbiorze, uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami prezentacyjnymi | Film/quiz mało oryginalny, niedostatecznie uporządkowany, tylko częściowo dostosowany do treści, mało przejrzysty a uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programami | Ciekawy film/ quiz, dobrze uporządkowany, dostosowany do treści, zrozumiały, uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi | Atrakcyjny film/ quiz, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowany, przejrzysty, logiczny, łatwy w odbiorze, adekwatny do przedstawianych treści, uczniowie biegle posługują się programami | 1-4 |
Poprawność i jakość wykonania filmu/quizu (przejrzystość, czytelność, nawigacja, szata graficzna, jakość elementów graficznych | Film/quiz nieestetyczny, złe przejścia, uboga treść, brak elementów graficznych, przejść do kolejnych pytań quizu | Film/quiz dość przejrzysty, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i brak przejść do kolejnych pytań | Film/quiz ciekawy graficznie, prawidłowy dobór kolorów, przejść, dość łatwa nawigacja, prawidłowo uporządkowane poszczególne przejścia do kolejnego pytania | Bardzo dobrze zaprojektowany film/quiz przejrzysta, czytelna, łatwa nawigacja, atrakcyjny wizualnie | 1-4 |
Koordynacja działań podczas pracy nad zadaniem, umiejętność współpracy w grupie | Całkowity brak współpracy uczniów, uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo | Uczniowie w niepełny sposób współpracują z grupą, nie wszyscy uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo | Uczniowie dobrze współpracują w grupie, większość uczniów uczestniczy w realizacji filmu/quizu, kolejne kroki wykonywane są dokładnie, ale nie zawsze terminowo | Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo | 1-4 |
Proponowana skala ocen
OCENA | Ilość punktów |
CELUJĄCA (6) | 20 - 19 |
BARDZO DOBRA (5) | 18 - 17 |
DOBRA (4) | 16 - 13 |
DOSTATECZNA (3) | 12 – 10 |
DOPUSZCZAJĄCA (2) | 9 – 5 |
NIEDOSTATECZNA (1) | 4 – 0 |