EWALUACJA

Praca będzie oceniona zespołowo. Ocenie podlegać będzie efekt końcowy Waszej pracy, czyli filmy utworzone w programie Windows Movie Maker i quiz w programie PowerPoint. Jedna ocena określi jakość wykonania zadania. Kryteria oceny przedstawiają się następująco:

Wymagania
i ich poziom
Minimalny
1 pkt
Rozwinięty  
           2 pkt           
Zaawansowany
3 pkt
Wzorcowy  
4 pkt

Punkty
Wynik poszukiwań  (ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów)                      
Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania            
Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania                            
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale nie wszystkie konieczne do zrealizowania zadania             
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni        



     1-4
Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
Duża pobieżność w  opracowaniu tematu, źle dobrane informacje i materiały, liczne błędy merytoryczne
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów do tworzenia filmu/quizu
Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów w filmie/quizie
Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, utworzenie filmu/quizu




1-4

Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma filmu i quizu)
Film/quiz nieatrakcyjny, nieuporządkowany i nieadekwatny do tematu, trudny w odbiorze, uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami prezentacyjnymi
Film/quiz mało oryginalny, niedostatecznie uporządkowany, tylko częściowo dostosowany do treści, mało przejrzysty a uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programami
Ciekawy film/ quiz, dobrze uporządkowany, dostosowany do treści, zrozumiały, uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi
Atrakcyjny film/ quiz, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowany, przejrzysty, logiczny,  łatwy w odbiorze, adekwatny do przedstawianych treści, uczniowie biegle posługują się programami




1-4
Poprawność i jakość wykonania filmu/quizu (przejrzystość, czytelność,  nawigacja, szata graficzna, jakość elementów graficznych
Film/quiz nieestetyczny, złe przejścia,  uboga treść, brak elementów graficznych, przejść do kolejnych pytań quizu
Film/quiz dość przejrzysty, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i brak przejść do kolejnych pytań
Film/quiz ciekawy graficznie, prawidłowy  dobór kolorów, przejść, dość łatwa nawigacja, prawidłowo uporządkowane poszczególne przejścia do kolejnego pytania
Bardzo dobrze zaprojektowany film/quiz  przejrzysta, czytelna, łatwa nawigacja, atrakcyjny wizualnie





1-4
Koordynacja działań podczas pracy nad zadaniem, umiejętność współpracy w grupie
Całkowity brak współpracy uczniów, uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo
Uczniowie w niepełny sposób współpracują z grupą, nie wszyscy uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo
Uczniowie dobrze współpracują w grupie, większość uczniów uczestniczy w realizacji filmu/quizu, kolejne kroki wykonywane są dokładnie, ale nie zawsze terminowo
Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo




1-4
Proponowana skala ocen
                OCENA
Ilość punktów
CELUJĄCA (6)
20 - 19
BARDZO DOBRA (5)
18 - 17
DOBRA (4)
16 - 13
DOSTATECZNA (3)
12 – 10
DOPUSZCZAJĄCA (2)
9 – 5
NIEDOSTATECZNA (1)
4 – 0